Jaa tämä

Koska en ole halunnut käyttää lisäproteiinia urheilemisen tueksi, olen joutunut miettimään millaisia proteiinipitoisia välipaloja vegaaneille löytyy. Tämän välipalan tekeminen on helppoa ja se säilyy hyvin huoneenlämmössä. Paljon proteiinia sisältävän vegaanivälipalan voi ottaa mukaan vaikka duuniin, kouluun tai syödä sen salitreenin jälkeen proteiinipirtelön sijasta. 

8-16 patukkaa/ valmistusaika 40 min/ proteiinipitoisuus yli 15%

Vegaaniset proteiinipatukat

Lasillinen (n. 200 g) manteleita

Puoli lasillista (n. 60g) kaurahiutaleita

Puoli lasillista (n. 100g) kurpitsansiemeniä tai siemensekoitusta

Lasillinen (n. 200 g) kuivattuja aprikooseja

Puoli lasillista (n. 120 g) siirappia (itse käytin vaahterasiirappia)

Puoli lasillista (n. 100 g) rusinoita

Puoli lasillista (n. 100 g) karpaloita

Lasillinen (n. 150g)  härkäpapurouheseosta

  1. Levitä uunipellille siemenet, kaurahiutaleet ja mantelit. Paista 170 C uunissa 8 minuuttia.
  2. Soseutta aprikoosit ja siirappi monitoimikoneessa tai blenderissä.
  3. Sekoita rusinat, karpalot, härkäpapurouheseos, aprikoosisose ja uunipellin sisältö yhteen kulhossa.
  4. Paina seos uunivuokaan  (itse käytin 10 x 15 cm lasagne neliö vuokaa) ja paista uunissa 20 minuuttia 170 asteessa.
  5. Jäähdytä ja leikkaa sopiviksi paloiksi. 

This Post Has 2 Comments

  1. Ihan mahtava ohje! Olen sokerittomalla dietillä ja tuo siirappi rikkoo sitä valitettavasti. Tulisko sulle mieleen mitään muuta, millä “sitoa” nuo ainekset? Kuivatut hedelmät saatan saada anteeksi:D

    1. Kiitos Tiina! Hunaja toimii varmasti vaikka se ei ole vegaanista ja ehkä jopa luokitellaan sokeriksi. Toinen vaihtoehto voisi olla käyttää siirapin sijasta vettä, mutta silloin kannattaa tuplata aprikoosien määrä.

Leave a Reply

Close Menu