Helpot vegaaniset reseptit urheileville + vege voimavuosi

Täyttävä vegaaninen aamiainen – tofukokkeli ja tempehpekoni

Tämä vegaaninen ja herkullinen “bacon and eggs” sisältää valtavasti proteiinia, rautaa, kalsiumia ja muita hivenaineita sekä vitamiineja.

Antti Ala-Laurinaho – voikukan voimalla bodauksen arvokisoihin ja 11 treenivinkkiä

Antin tavoite on edustaa Suomea EM- tai MM-bodybuilding-kilpailussa. Katso hänen 11 treenivinkkiä!

Kesäinen voimapasta

Tällä hetkellä saa kaupasta hyviä tomaatteja, basilikaa ja kesäkurpitsaa. Kauden kasviksissa on mainiota, että hyvän maun lisäksi ne ovat vielä edullisia.

10 minuutin kikhernetahna burgerit

Olet menossa ulos piknikille ja sulla on 10 minuuttia aikaa tehdä safkaa!!?? Älä heitä pyyhettä kehään, vaan kokeile tätä pikareseptiä!

Tofu tikka-vartaat

Grillikausi on täydessä vauhdissa! Voit tehdä reseptin halutessasi myös uunissa paistamalla vartaita 200 asteessa 25 minuuttia.

Härkäpapu falafel-wrap

Nyhtökaura sisältää paljon proteiinia, ja on hyvä raaka-aine helpoutta arvostavalle. Tortillasipsit sisältää myös yllättävän paljon protskua. Tämä vegeherkku valmistuu vain 20 minuutissa.

Vegaaninen lindströmin burgeri

Ulkona on nätit säät ja grillikauden avajaiseksi sopii erinomaisesti tämä herkullinen vegeburgeri. Käytin reseptissä härkäpapujauhoa, sen korkean proteiinipitoisuuden takia. Voit käyttää reseptissä myös normi vehnäjauhoja.

Tavoite oli kasvattaa vuodessa 10 kg massaa vegaanina – miten kävi?

Lokakuussa 2018 ryhdyin vegaaniksi ja otin tavoitteeksi nostaa vegaaniruokavaliolla 10 kg massaa. Matka on ollut jännittävä ja täynnä yllätyksiä.

Nyhtökaura-nachopelti

Nyhtökaura sisältää paljon proteiinia, ja on hyvä raaka-aine helpoutta arvostavalle. Tortillasipsit sisältää myös yllättävän paljon protskua. Tämä vegeherkku valmistuu vain 20 minuutissa.

Nopea tempeh stir fry

Tempeh on vegaaneille erittäin hyvä proteiinin lähde. Se on valmistettu kokonaisista soijapavuista ja sen rakenne on paljon kiinteämpi kuin tofulla – siksi tempeh sopii myös heille, jotka ei tykkää tofun pehmeästä rakenteesta.

Helppo vegaaninen gulassikeitto

Mausteinen gulassikeitto maistuu lihaisalta vaikka sisältää vain vegaaniproteiinia. Proteiini tulee keittoon seitanmakkarasta, linsseistä ja ravintohiivasta.

Vegaaninen paella

Vaikka riisiruoka sisältää perinteellisesti montaa eri lihatuotetta, siitä saa tehtyä upean vegeversion. Espanjassa sanotaan, että paella on ruoka, joka tuo perheen yhteen.

Kookos-proteiinikeksit

Nämä herkulliset keksit sisältää runsaasti proteiinia ja valmistuu uunissa 8 minuutissa. Keksit säilyy hyvin huoneenlämmössä ja voit käyttää niitä esimerkiksi välipaloina. Itse söin tyttöystäväni kanssa pellillisen samalla päivällä.

Vegaani ja thainyrkkeilyn maailmanmestari Harri Nieminen

Harrilla on mielenkiinoinen tarina ja hän ketoo mm. yleisestä ajatuksesta “Jos olet oikea mies, et sä millään rehuilla voi pärjätä”

5 raaka-aineen curry

Täyttävässä vegereseptissä on vain 5 raaka-ainetta ja vihreä curry valmistu alle puolessa tunnissa. Jos ajattelet, että ei niin helppo vegaaniruoka voi olla herkullista, tulet yllättymään!

Mausteinen linssikeitto

Uskon, että linssikeitto on yksi ensimmäisiä vegaanisia reseptejä, jota kokeillaan. Ei ihme, linsseissä on hyvät ravintoarvot ja ne maistuu herkulliselta. Tässä reseptissä on enemmän makua, kuin perinteisissä linssikeitoissa.

Maailman helpoin lasagne

Tässä lasagnessa on vain yksi kastike ja ei tarvitse myöskään ruskistaa jauhelihaa pannulla. Proteiini ruokaan tulee linsseistä. Kuka olisikaan arvannut, että maailman helpoin lasagne onkin vegaaninen.

Terästetty avokadopasta

Uskon, että avokadopastan suosio laski vuosien aikana, koska siinä ei ollut vaan riittävästi proteiinia. Nyt on aika korjata tämä puute! Tämän vegereseptin valmistuksessa menee vain 15 minuuttia

Proteiinipommi – buddha kulho

Tämä resepti on tarkoitettu syötäväksi lämpimänä, mutta se sopii syötäväksi hyvin myös kylmänä. Annos on terveellinen, siinä on paljon eri makuja ja runsaasti proteiinia.

3 kk:ssa 6 kg massaa ja vegaani!?

Saanko vegaaniruokavaliosta riittävästi proteiinia ja muita ravinteita? Meneekö vegaanilla ruoanvalmistukseen enemmän aikaa? Miten vegaaniruokavalio vaikuttaa yleiseen jaksamiseen?

Lehtikaaliskonssit

Lehtikaali on kunnon terveyspommi, se on yksi maailman ravintotiheimmistä ruuista. Taikinaa ei tarvitse kohottaa. Kaikki ainekset vain sekoitetaan yhteen ja laitetaan uuniin.

Helppo marokkolainen vegaanitagine

Muutama vuosi sitten kävin moikkaamassa marokkolaista kaveriani Ranskassa. Hän tarjosi silloin illalliseksi jotain superhyvää kikherne ruokaa. Myöhemmin selvisi, että tämän ruuan nimi oli tagine.

Nopeat vegaaniset tacot

Riippumatta siitä, että tämä on maukas pikaruoka on resepti melko terveellinen. Vegaaniset tacot valmistuu nopeasti ja reseptiä on vaikea mokata.

Yksinkertainen focaccia

Tämä oliiviöljyn ja merisuolan makuyhdistelmä vie kielen. Hienoa, että italialaisen ihmeen tekeminen on yksinkertaista ja reseptiin sopii erinomaisesti kikhernejauho, joka nostaa focaccian proteiinipitoisuutta.

Helppo stir fry – pikapaistettu nuudeli wok

Stir fry eli pikapaistaminen on loistava tekniikka kiireiselle ihmiselle, koska ruoka valmistuu nopeasti. Tässä herkullisessa vegaanisessa reseptissä on vain 7 raaka-ainetta.

Vegaaniset proteiini browniet

Tämä vegaaninen kakku on helppo valmistaa, koska reseptissä täytyy vain sekoittaa kaikki ainekset yhteen ja laittaa uuniin. rownien valmistuksessa ei ole käytetty proteiinijauhoa ja ne maistuu herkulliselta.

Proteiinipitoinen mustaherukkasmoothie

Uskallan väittää, että tämä mustaherukkasmoothie voittaa jokaisen heran palautusjuoman maulta 3-0. Tämä resepti sopii erinomaisesti välipalaksi. Voit ottaa sen mukaan kouluun tai duuniin.

Vegaaniset proteiinipatukat ilman proteiinijauhoa

Paljon proteiinia sisältävän vegaanivälipalan voi ottaa mukaan vaikka duuniin, kouluun tai syödä sen salitreenin jälkeen proteiinipirtelön sijasta.

Helppo ja herkullinen vegaaninen voimaomenapiirakka

Reseptiä on helppo valmistaa, koska se sisältää vain 8 ainesosaa ja pari työvaihetta. Tämä vegaaniruoka on proteiinipitoisempi ja terveellisempi kuin perinteiset omenapiirakka reseptit

Sienipaputto

Vain hiukan proteiinia sisältävän italialaisen risotton maineen pelastaa suomalainen paputto. Suppilovahveroiden ja härkäpavun yhdistelmänä syntyi tämä helppo vegaani resepti, joka pitää korkean proteiinipitoisuuden takia mahan täynnä pitkään.

Super helppo linssicurry

Tässä vegaanireseptissä on vain 7 ainesosaa ja jokaista raaka-ainetta on 1 kappale. Reseptiä on helppo muistaa ja kamojen etsimiseen kaupassa ei menee aikaa. Mittaamiseen/ punnitsemiseen ei ole paljon tarvetta ja puolikkaat pakkaukset eivät jää kaapin pohjalle lojumaan.

2 viikkoa ilman lihaa – fiilikset

Lokakuussa alkoi vuosi ilman lihaa. Haasteen ensimmäisenä päivänä löysin jääkaapista possun sisäfileen paketin, jonka olin ostanut jo syyskuussa. Paistoin sisäfileen uunissa tyttöystävälle ja sitten hän ilmoitti, että ei tykkää enää possun lihasta.

Tuplapapupata

Tässä reseptissä on monia raaka-aineita, mutta sen valmistus on helppoa! Kaikki raaka-aineet sekoitetaan käytännössä vaan yhteen kattilaan. Ruoka säilyy hyvin jääkaapissa ja maistuu jopa paremmalta seuraavalla päivällä kun maut ovat tasoittuneet.

Vegaani pizza lihansyöjille

Tämän vegaani pizzan proteiinipitoisuus on isompi kuin lihatäytteisissä pizzoissa. Siitä huolimatta, että pizza on terveellinen se maistuu epätervelliseltä – eli on herkullinen .

Haasteen lähtöruutu

Söin eilen normaalisti ja join perusmäärän vettä (3,3 litraa). Tänään aamulla (28.9.2018) vaaka näytti 77,4 kg. Vuoden päästä vaa’alla näkyy 10 kg enemmän, ja olen silloin paljon lihaksikkaampi. Tämän lihasmassan kasvatan vegaaniruokavaliolla.

10 minuutin leipä

Sain tämän reseptin idean seuraamalla Jamie Oliveria. Vaihdoin raaka-aineet vegaaniksi ja tuomaan enemmän poweria (eli lisäsin protskua). Tyttöystäväni hiffasi vielä miten poistaa yksi valmistusvaihe, mikä nopeutti leivän tekoa.

Close Menu